"En sån där pat cashew"

Hemkommen från Malmöfestivalen och det var en himla trevlig kväll. Efter en smärre missräkning höll jag och Tobbe mer eller mindre på att missa Ceasars, men lyckades hinna bort till Mölle precis i tid till sista låten. Däremot träffade vi på Månsson, Johanna och Carro och anslöt oss till dom, och sen blev det stegen bort mot Gustav för att käka thailändsk pat (nånting) med cashewnötter.

Här och nu inträffar kvällens grej då Månsson får en kryddstark upplevelse vartefter hon blir utfrågad av Johanna om hon kanske har fått tag på curry, något hon starkt dementerar och å det bestämdaste hävdar att hon minsann beställt en pat. Jag blir också snabbt varse om att min tunga kommer att vara alldeles sönderskållad i två månader non stop på resan, så det är lika bra att börja i tid.

Efter pat cashewn var det tillbaka till Mölle för att ryckas med i livliga toner från Billie the Vision - kvällens bästa akt och egentliga dragplåster. I like it a lot. Senare blev det en avstickare till Stortorget för att stämma in i Abba-låtar (men också inse att det i vissa stunder krävs ett söndereldat vedträ för att göra succé) och för mig och Månsson att göra Åhus i repris. Dessvärre missade vi Maia Hirasawa eftersom det blev en relativt tidig återvändo hemåt, men bortsett från detta var det en himla dejlig kväll i goda vänners sällskap. Ett bra minne att ta fram då vintern har kommit och sommaren känns skrämmande avlägsen.


Kommentarer
Postat av: Linn

haha håll dig borta från curryn så ska det nog gå bra ska du se! o om du verkligen vill vara på den säkra sidan.. beställ endast fried ´beef/chicken/pork med grönsaker o ris som jag ;) O för guds skull håll dig borta från den västerländska steken...

2008-08-16 @ 08:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback