20-års och ekorrar

Så har vi påbörjat en ny vecka, ett nytt kapitel i våra liv och det är inte mer än 34 dagar tills vi åker till Thailand. Utan någon större överdrift kan man lugnt påstå att det varit sinnessjukt lugnt på jobbet. I alla fall var det lugnt om man ser till antalet besökare, men med tanke på att chefen såg till att sätta oss i arbete ordentligt med så mycket städ hon överhuvudtaget kunde komma på så blev det lite fix ändån. När både Jennie och Vickan slutade tidigare var det bara jag och Linn kvar, och efter att vi
1) tagit ett gemensamt beslut om att inneserveringen fick hoppas över
och att 2) Linn blivit vettskrämd av en stackars förirrad ekorre, även den på inneserveringen
så såg vi till att skriva ut oss i tid till runt halv fem. Därefter var det snabba ryck med tåget till Eslöv för att hinna med bussen hem till Harlösa, och väl ombord slocknade jag till tonerna från iPoden. Jag gör alltid det på tåg och bussar, somnar inom kort och vaknar upp och blir nojjig över alla som betraktat mig ur den icke-attraktiva dvalan.

Efter snabb dusch och fix mötte jag upp de andra för att promenixa ner till Nya vägen för överraskningsfesten hos Månsa. Den nyblivna 20-åringen blev minst sagt överraskad och det blev en himla trevlig kväll med brinnande servetter, avslöjande nudiecards och ett och annat skvaller. Det är nu man på allvar börjar märka att vi håller på att bli vuxna och äldre - inom loppet av en vecka ska folk flytta till Göteborg, bli Systemet-myndiga och hålla på med skattekonton. Det finns ingen hejd på ålderstecknena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback