Trevliga veckan

Ett hektiskt schema blir en usel blogg. På sistone har det varit många bollar i luften, men en lugn hemmakväll låter mig i alla fall uppdatera mina livsöden här i efterhand.

Torsdagen innebar en slutgiltig betalning och bokning av resan till Thailand. Då vi vandrade ut ifrån kontoret på Kilroy var det med steg av fullständig eufori och lycka, och både jag och min respartner var alldeles tagna av stundens faktiska faktum. Nu är det verkligen på riktigt, och då det började gå upp för oss att vi verkligen hade omsatt våra planer och visioner till handling blev vi alldeles galna och ville bara skrika. Vi tjoade och tjimmade om vart annat, och Stortorget förvandlades till en skådeplats för vilt kramkalas och storslagen glädje. Nu är det faktiskt kirrat, och den 28 september sätter vi oss på planet för att tas med mot vårt livs största äventyr. Större blir det knappast.

Fredagen inleddes med sjukanmälning till Berga för att istället jobba morgonpasset på Online (senare på kvällen fick jag en känga av Madde som tyckte att min "skolkning" var ett synnerligen exemplariskt fall av en oansvarig tonåring, men då jag förklarat för fröken BF att jag tagit detta initiativet som en form av egentillverkad APU blev hon faktiskt helt förstående). Dagen till ära blev jag stationerad på projektet med tidningen "Vi Föräldrar", och efter 23 ordrar och sälj på mer än vart tredje samtal fick jag en fantastisk bekräftelse på hur väl min röst lämpar sig för att verka förtroendeingivande och gå rakt in i svenska folkets hjärtan. Bättre morgon kunde jag inte haft.

Efter jobb blev det en snabb shoppingrunda (där jag överlycklig fyndade balskorna som jag nämnt i tidigare inlägg) innan det blev bussen bort mot Sandby och min klipptid. Jag och min frisör hade en väldigt trevlig pratstund om allt ifrån vänsterhänta till hur man bäst fördriver dötid ombord på ett flygplan, och då jag lämnade Håriskåpet var det med bortklippta hårtestar och nyfärgat hår. Jag blev faktiskt jäkligt nöjd.

Kvällen följdes upp tillsammans med Madde i Lund, och efter en trevlig middag på uteserveringen på Ebbas var det dags att promenixa bort till Mejeriet. Väl där var det spelning med Tomas Andersson Wij, och det blev en mysig kväll med schysst musik och stämningsfulla stearinljus. Dessutom blev vi störtkära i
Jennie Abrahamsson som agerade förband till Tomas, och summa summarum blev det en himla trevlig kväll i den lundensiska kvällen.

Lördagen idag innebar en reträtt på Björnberget. Det känns sjukt att tiden ändån har gått så fort som den faktiskt har gjort, för även om det nu har gått nära 7 månader sen man sist bar Sodexho-tröjan och Sodexho-kepsen känns det nästan som det var igår.
Återkomsten innebar bekantskap med en hel del nya prylar. Försvunna och borta var både hallon- och mangosorbeten som var ersatta med alltifrån romrussin till apfelstrudel, och till allas våran lycka hade även Simpsonglassen kastats ut till förmån för fotbollsglass och lakritspuck.
Det var en ganska schysst dag som kom att innehålla det mesta, och när chefen lämnade tidigt var vi ganska skraja att vi skulle glömma något väldigt viktigt innan vi stängde. Nära var det att vi glömde sätta mjukglassmaskinen över till temperaturknappen, vilket sannerligen hade fått katastrofala följder då vi åter jobbar imorgon. Fram tills dess ska jag unna mig en trivsam hemmakväll med fruktsallad och A Walk to Remember. Vad gör du ikväll?

Kommentarer
Postat av: Linn

Ohhh jag hade velat dar med er.. dom dar glassarna later spannande :P. Vi ses SNART!

2008-04-27 @ 05:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback