Studentklänningsångest

Samtidigt som veckan har inletts har halva veckan redan avverkats. Det är en härlig vecka vi har framför oss, och långhelgen som inleds redan på onsdag kommer väldigt välkommet och uppskattat.

Idag har det varit en riktigt bra dag. Solen har strålat och termometern har uppgått till närmare 23 grader. Efter att skoldagen avklarats stack jag, Ida, Nadja och Marina bort till Hälsostudion för att sola, och efter en 16 minuter i solariet hoppade jag på tåget in till Lund. Väl där gjorde jag en avstickare för att fixa mitt gymkort, och efter detta letade jag runt i hela stan på jakt efter en klänning till studenten. Paniken tilltog ytterligare då klänningen på MQ visade sig vara slut i hela Skåne, och just nu verkar det där med klänningen bli ett svårlöst dilemma.

Iförd solbrillor och med jackan över armen (och dessutom i sällskap med dagens fynd från Veromoda i form av den vita boleron) hoppade jag på 166:an och begav mig hemåt. Efter att jag slumrat till på bussen alldeles lagom för att hålla på att missa hållplatsen träffade jag Linda som jag sällskapade med på 157:an. Äntligen hemma blev det quornwok och hemskickade resedokument, och eftersom vi inte har några läxor som tynger mitt sinne inför morgondagen ska jag faktiskt gå och lägga mig tidigt idag. Det brukar bara förbli snack av det där när jag väl bestämt mig, men idag är det annorlunda och idag ska jag lyckas. Med tanke på att klockan redan är nio kanske jag bör skynda på med musiköverföringen från den gamla datorn till den nya. Det är i stunder som denna som jag hade behövt mitt försvunna USB-minne. Damn it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback