Med söndriga iPod-hörlurar

Med tanke på gårdagens sena hemkomst låg bloggskrivandet nere för räkning. Just nu har jag däremot all tid i världen, för efter att jag framgångsrikt skrivit klart danskarbetet om Bornholm kan jag i lugnan ro invänta att den egentliga dagen här ska ta sin början.

Gårdagen innebar en ganska schysst dag i skolan. Tack vare den inställda samhällen slutade vi redan klockan 12, och efter att jag missat tåget men på så sätt hunnit med att köpa biljetter på Ticnet blev det raka spåret in till Lund. Väl i Lund mötte jag upp Martina för att styra kosan bort mot Kilroy, och efter att vi överexalterade och lyckliga hade bekräftat vår preliminärbokning passade vi även på att stämma möte nu på torsdag. Då har vi nämligen planlagt den slutgiltiga betalningen, och sen är resan kirrad!

Efter Kilroy blev det en tur på stan för att leta studentklänning och balskor. Klänningen som jag tidigare gått och trånat efter inne på Sisters visade sig däremot snabbt vara ett snedsteg, för antingen var det jag som var allt för kort i rocken eller också det faktum att jag såg ut som en blandning av Svanprinsessan och Törnrosa. Förmodligen var det nog förresten bådadera. Besvikelserna avlöste efterhand varandra, och då jag hittade helt perfekta skor inne på Wedins var det ju naturligtvis det allra sista paret som både var skavda och förstörda. Jag sätter allt mitt hopp till att dom kanske finns i lager i Malmö.

Efter det något misslyckade shoppingförsöket blev det en fika på Emmas där vi samtigt ägnade oss åt fortsatt reseplanerande och asgarv till den stackars tjejen som framför en fullsatt åskådarskara föll i backen ner från stolen. Kvällen avrundades med kvällspass på jobb, och efter en något icke-önskvärd afton med sedlar och M-Magasin promenixade jag hemåt genom stan för att slumra in på bussen hem. Olycklig ägare till varken klänning eller skor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad bokade ni för biljetter? Så det blir resande ändå för fröken Bromèe? :P

2008-04-24 @ 21:12:12
Postat av: Linda

Jajamen, den 28 september sätter jag mig på ett flygplan mot thailand för 2 månaders äventyr!!!! :D

Postat av: Carro

FUUUUSKIS!!!

2008-04-25 @ 18:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback