Lillördag FTW

Det var segt att gå upp imorse. Igår kände jag ändå att förkylningen var över och att jag var fit for fight igen, men då jag i takt med mobilens alarmsignal slog upp ögonen kände jag hur hela immunförsvaret hade fallit tillbaka till botten. Förkylningen var tillbaka, huvudet bankade och dessutom drogs det paralleller till en eventuell feber. Pliktskyldigt och ihärdigt bemödade jag mig ändå med att kravla mig upp ur sängen, och efter att jag stannat så länge i duschen att jag höll på att bli försenad så hade jag åtminstone samlat tillräckligt med energi för att orka börja dagen.

Efter en skoldag som till största delen handlat om sömnlösa nätter och esteternas show bar det av till Lund för en fika med kusinen. Det blev en mycket trevlig pratstund på Ebbas för att senare promenixa vidare i stan och snacka om allt mellan himmel och jord. Det är ganska häftigt att man fram tills nu inte haft en aning om hur många okända släktingar man faktiskt har, och det roligaste är att nästan samtliga bor på bara några mils avstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback