April, april!

Med facit i hand sen tidigare års magplask valde jag att inta en defensiv och kritisk roll inför dagens hitte-på. Heter man Linda Bromèe brukar man kunna gå på vad som helst (som den gången då Linn lurade mig att hela Eslövsligan hade blivit kollektivt knivskurna på exakt samma ställe, men som vilket visade sig vara något så beskedligt som en blindtarmsoperation), så med inledningen av 2008 års april hade jag på förhand bestämt mig för att granska allt och lite till med ordentlig betänketid.

Det tappraste försöket signerades av Jönne då han försökte lura mig genom att väldigt ivrigt berätta om "det allra senaste". Genom sms som var alldeles i extas fick jag klart för mig att Håkan, kent och Winnerbäck skulle göra en gratiskonsert i Helsingborg i sommar. Nog för att detta hade varit mina drömmars kombo, men det tog inte lång tid förrän jag hade genomskådat aprilskämtet och krossat hans försök.
Även Skånskan gjorde sitt för att försätta morgontrötta läsare på ordentliga villospår, men även här var det snabbt genomskådat då påståendena om fingeravtrycksläsningen på internet skulle vara framtidens fluga. Förresten är jag inte helt hundra på att det verkligen var något skämt, men dagen till ära och det något absurda i det hela verkar bara va för mycket. Jag förnekar.

Dagen till ära var det som bekant buffertdag idag. Kanske var denna lediga dag en ursäkt för lärarna att slippa stimmiga elever som bara vill narras, för istället funkade ju bufferten som sådan att Bergas lokaler var påtagligt tomma denna tisdag. I princip var det bara vi vilsna själar som var placerade att ta igen ett missat prov, och framåt tolvtiden var jag åter på hemmaplan efter att ha skrivit svenskprovet om upplysningen och romantiken.
Kvällen följdes upp med jobb som gick sämre än önskat men bättre än igår, och när jag nu åter är hemkommen är det sängen som gäller. Förresten fick jag hem min balklänning idag, och den är vacker som fan.

Kommentarer
Postat av: Linn

hihi, de e faktiskt itne bara du som gatt pa de dar! haha bade jenny o tozz blev minst lika lurad som du, om de kanns lite battre!o jag har ocksa fatt tummarna loss o uppdaterad bloggen! kram

Postat av: Jönne

Det är okej Brumme, du gick på det :)

2008-04-02 @ 08:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback