Problematiken den fortsätter...

Det har varit en väldigt skön skoldag idag. Eftersom vi i stort sett bara hade två lektioner (och knappt det) kunde man hinna med en hel del annat fram till det att bussen gick hem vid 14.15-snåret. Bland annat fick jag besök av Emmi som befann sig på Berga för anställningsintervju, och jag håller verkligen mina tummar för att hon får platsen. Jag behöver nämligen henne i min närhet!
Efter sista lektionens slut (som till största del handlade om problematiken kring 62-åriga Gunilla) begav oss jag och Marina ner till stan för några ärenden. Bland annat blev det en tur bort till Julius för inköp av biljetterna till Shout Out Louds-konserten. Jag längtar redan.
Onsdagkvällen innebar avfärd till Oxie, och väl där gjorde vi oss redo att möta styrelsen. Faktum var att till och med polisen hade gjort sig besväret att fara bort till Oxievång, men trots Mickes föraningar om vilda kravaller från vår sida behövde vi aldrig bekanta oss mycket närmare än så med Farbror Blå. Mötet med styrelsen gav oss dessvärre inte särskilt mycket mer rätsida på problematiken kring halltiderna, och det kändes som om ledamöterna mest försökte kringgå ämnet. Däremot blir det ett nytt möte tillsammans med representanter från de andra sektionerna imorgon, och vi håller alla våra tummar för att Åsa och Jenny ska lyckas knocka oppositionen till vår favör. Kör så det ryker, tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback