Kalvin's return

Då var helgen till ända, och i stort sett har den fokuserat kring jobb, fotbollskväll i Gårdstånga och ännu mera jobb. Återkomsten till poolen var förhållandevis gemytligt, och efter att fått besök av både Madde och Jessica var det en ganska trevlig söndag. Dessutom lyckades vi fånga Kalvin på bild, och jag måste erkänna att jag börjar att lägga ner stridsyxan nu. Fast det är klart, det är inte utan att jag hyser en del agg mot denna svartvita mjölkproducent. Men jag gör framsteg, och när han virvlade runt i dansens virvlar igår eftermiddags kunde jag inte undvika att dra på smilbanden. Jag antar att det är en mognadsfråga.
För övrigt så är jag mitt uppe i en konversation som förmodligen kommer att gå till historien. Det hela började med "aggresiv musik, musik full med testosteron och skrik och underbara trummor, gitarrer och you name it är det bästa jag vet " och har sedan dess raskt övergått till lågvattensmärket nr 1 i form av tv4plus nya produktion och storsatsning "Torsten Flinck läser rysare". För att inte tala om spekulationerna och idéerna om en "Ozzy Osbourne läser Bullerbybarnen".
För tillfället har vi alldeles snöat in på temat Associerande Ordvitsar, ett ämne som förmodligen aldrig kommer sluta sätta energismurfarna på högvarv. Kvällens gemensamma nämnare axlas av frukter, och vad kan väl egentligen mäta sig med följande?

- Jag tror att mina PÄRON börjar misstänka att jag drabbats av vansinne...
- Ja, vem vet - dom kanske (BAN)ANar oråd?
- Fast det är klart. I vanliga fall KLASsAR man ändå mig som tokig...
- Jag känner att skämten börjar (APEL)SINa här
- Fast JUICEt det!
- En på MELONen det skämtet, alltså!
- Nej, det spårade ur - ett riktigt RABARBER!
- I ciTRON på att jag snart kommer på nåt vasst skämt får jag nog fundera...
- Ja, du kanske hittar en VIN(DRUVA)nare?

image64




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback