Hört på djurparken

Följande episod är 100% autentisk och inträffade söndagen den 9 september 2007 då jag plötsligt möttes av en något förvirrad kund.

- Hej! Ursäkta, jag måste bara fråga - har ni nån telefon man kan låna här? Det är ganska pinsamt det hela, men jag har nämligen tappat bort min man...
- OJ! Ja jo, du kan få låna min mobil.
- Åh, tack så hemskt mycket ! Ja alltså, det är ju för löjligt allt det här egentligen...
- Ingen som helst fara, det är sånt som händer!
- Ojojoj... Nu är visst knapplåset i, eller vad det nu heter. Hur låser man upp?
- Sådär!
- Tack så jättemycket ! Men nej ! Det tutar upptaget - nu ringer han ju naturligtvis till min mobil som ligger ute i bilen. Ja herregud, det är ju typiskt !
- Haha, lite grann kanske. Men hur gick det till ; var det längesedan ni kom ifrån varandra?
- Ja, jag skulle tro att det är åtminstone en 20-25 minuter sen. Vi stod där uppe och kollade på lodjuren, och sen skulle jag läsa på den där informationstavlan. När jag då vände mig om efter ett tag igen, så var han plötsligt försvunnen...
- Aha, på så sätt! Ja, det är ju lätt att komma ifrån varandra, och här är ju ganska mycket folk idag.

- Ja... Nu har det tutat upptaget sju gånger. Men nu, nu går det fram signaler!

(kontakt med mannen, i telefonen sägs följande) : Åh, äntligen! Vart är du nånstans? JAHA! Men det förvånar mig inte ett dugg - där har jag ju bara varit och letat ungefär sju gånger redan! Stanna där du är!!


Kommentarer
Postat av: Marina

HAHA, de va skit roligt :P koppel på männen e vad som behövs

2007-09-13 @ 22:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback