We might as well be strangers

Nu överger jag alla försök att vidareutveckla allt vad kunskap heter. Jag tror att jag i detta ögonblick har nått taket för mina potentiella inlärningsmöjligheter, och med denna självinsikt gör jag helt enkelt bäst i att bara stänga ner. Imorgon sätter jag allt mitt hopp till att jag på något vänster ska kunna tillämpa maieutik i praktiken, och att jag med de rätta frågorna ska kunna frammana den kunskap som finns nånstans inom mig. I vilket fall som helst så fortsätter jag att hålla fast vid den för mig traditionsenliga natten-före-provet-ritualen genom att placera de litterära skrifterna under huvudkudden. Ett ganska bra sätt att kombinera sömn och inlärning, om än i något psykisk bemärkelse.
För att övergå till något helt annat - du ska veta att dina ord sårade ganska mycket, och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte kan vara så perfekt som idealmallen kräver. Förlåt för att det är mycket just nu, och förlåt för att jag måste göra detta. Tro mig, jag hade också önskat att situationen var något annorlunda. Jag hoppas att jag inte sviker allt för många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback