Timbuk och obefintlig mundering

Det blev en högst gemytlig tripp till Lund med Emmi tidigare idag. Förutom att vi lyckades med den egentliga anledningen till att vi faktiskt åkte in där, så hann vi även med en hel del annat.
Första anhalten på vår tur blev Mediamarkt, och väl där blev jag för första gången instruerad i Wiis fantastiska värld. Butiken blev genast skådeplats för vilt bowlande där jag lyckades överträffa mig själv rejält, och kanske handlade det om nybörjartur, kanske handlade det om skicklighet - men damn, vad grym jag var! Min annars så utgrupperade otur var alldeles som bortblåst och idag fick jag verkligen tillfälle att bättra på mina bowlingsskills som jag så snöpligt tappade senast på personalfesten. Faktum var att jag ägde Emmi ordentligt, och då jag märkte att hon började bli allt för ledsen och hånad var jag snäll nog att hålla låg profil. Efter denna totala sönderägning valde jag att investera i en plattång (ja, du hörde rätt syrran - nu får du ha din ifred) och efter detta inköp styrde vi kosan bort mot Nova.
Efter ett varv runt Novas lokaler var vi redo att åka vidare in till city, och knappt hade vi hunnit dit förrän vi plötsligt möttes av idel bekanta ansikten. Det roligaste var väl ändå när jag extremt exalterad högg tagg i Emmi och på något vänster lyckades klä min utomordentliga uppmärksamhet i ord genom att väldigt diskret och lågmält väsa fram att "där går ju Timbuktu!". Sen den sekunden var ingenting sig likt.
I övrigt förde vi den ack så besvärliga kampen för att hitta morgondagens partyoutfit, något som inte direkt gav något önskvärt resultat. Inte för att detta heller var det ursprungliga och huvudsakliga syftet med shoppingturen, men i alla fall. Det hade ju inte skadat med lite kombination och öppna dörrar. Så här i efterhand kanske jag borde ha lyssnat på Malins tips om den glammiga partystassen, förmodligen i absoluta nödfall men ändå.

Kommentarer
Postat av: cicci

Timbuk gjorde oss handlingsförlamade och var anledningen till att vi var tvungna att hänga på Pavement i cirkus en halvtimme efter våra inköp var avklarade. Damn vad man är kändiskåt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback