Söndagsmys

Den drygt två timmar långa promenaden med Emmi tidigare idag var en ytterst angenäm avslutning på helgen. Oktobersolen strålade, de av hösten färgade löven prasslade under skosulorna, och där gick vi och pratade om livets begivenheter. Helt osökt kom vi in på samtalsämnet om de vilda tonåren innehållande den första fyllan, vilket för undertecknads del ägde rum den beryktade sommaren på Bornholm 2004. Vid femton års ålder då man fortfarande var ung och dum (men trots allt enligt eget tycke världsvan och erfaren), fungerade den danska ferien som en inkörsport inför kommande eskapader - och frågan är väl om man blivit mycket klokare sen dess. Samtalsämnet övergick till förhoppningar inför den kommande studenten, och fröken Dahlqvist gav mig gedigen information och egna historier från dessa lyckliga dar. Om lite mer än ett halvår är det min tur att släppa alla hämningar under det livliga sambatåget, figurera lättklätt under skattjakten och högljutt skråla med i "vem vill gå i tvåan nu?" - för att sedan den 5 juni stå där iklädd studentmössan och äntligen tagit mig igenom åren i skolbänken. För jag ska ta studenten, och fy fan vad jag är bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback