Slutet på den gyllene eran

Den största nyheten idag har väl således handlat om Alex Schulmans beslut om att sluta blogga. Jag menar, slutet på Sveriges största och populäraste blogg har väl inte undgått någon.
Det känns som om allt fler går i tankar om att vända bloggen ryggen. Tro mig; been there done that. Det finns stunder då även jag funderar på om det egentligen är värt det, vad det egentligen ger mig och framför allt vad det egentligen ger mina läsare. Ibland känns mitt eviga tangentbordsbankande ganska meningslöst, men ibland känns det som ett filter som gör det möjligt för mig att ventilera mina tankar och känslor. Ganska ofta funkar det ganska bra som filter. Trots det kvarstår mina tvivel - vad gör min blogg egentligen för skillnad?
För att återgå till herr Schulman. Kanske ligger det något i hans motiveringar om att det har blivit en svår balansgång att hålla isär bloggikonen med den verklige Alex Schulman, att hans rader har skapat förvirring och stundtals förväxling mellan de båda personligheterna. Skulle jag någon dag hålla på att framkalla uttalade personlighetsklyvningar, identitetsförvirring eller andra skrämmande egenskaper hoppas jag att ni som finns i min omgivning och närhet säger till mig i god tid. Innan det är för sent, och innan ännu en blogg går i stöpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback