Shopping och manifestation

Idag genomfördes den (av mina vänner) efterlängtade återkomsten till Bergas fängelseliknande lokaler. Jodå, jag vet att ni har saknat mig, och jag måste faktiskt säga att det var ganska gemytligt. Började 9.50 och slutade 12.00. Det var faktiskt alldeles okey.
Efter att vi slutat åkte jag, Marina och Evelina in till Nova för en stunds shopping, och det hanns med inköp av shampoo och balsam, skitsnack över en latte på Espresso House, underhållande igenimmande av glasögon och spektakulära mössprovningar. Bildbevis på det sistnämnda kommer inom kort att läggas upp på bilddagboken, och jag och Evelina blev otroligt bildsköna i såväl basker som i g-stylemössan.
Det hanns också med ett besök på nyöppnade Mediamarkt, och väl där inne blev vi alla alldeles saliga över butikens otroligt pompösa utbud. Bland elektronikprylarna träffade jag även på Kornelia som passade på att utöka sin skivsamling med "Prayer for the weekend", och själv omsatte jag mina visioner till verklighet genom att investera i ett PS2 med tillhörande (enligt ackompanjemang av en ljudlig trumvirvel) SINGSTAR! Från och med nu så älskar jag Mediamarkt. Eller från och med nu förresten, har jag någonsin hyst agg gentemot det? I like it.
Efter att vi avklarat Lunds shoppingliv var det dags för mig att vinka adjö till Marina och Evelina för att styra kosan mot Malmö där jag mötte upp Helena. Klockan 17 var det dags för oss att ansluta oss till folkmassorna på Gustav för att delta i manifestationen mot gatuvåldet, och det var en fin tillställning där vi tillsammans slog ett slag för solidaritet och engagemang - och framförallt protesterade mot våldet i dagens samhälle. Skulle vilja skänka dagens ros till initiativtagarna till dessa manifestationer runt om i landet; bara då man verkligen gör någonting kan man göra skillnad. Låt oss aldrig finna oss i det våld som har blivit en allt vanligare del av dagens samhälle, utan låt oss bekämpa dessa tendenser tillsammans så att vi alla kan känna oss trygga när vi är ute tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback