Överpretentiöst?

Återvänder till bloggen efter den inledningsvis så sömnlösa natten och möts av en massiv pretto-stämpel. Jodå, gott folk, ni hörde rätt. Nu har jag (tydligen) gått och blivit pretto också. Starkt jobbat.
Denna subjektiva värdering pekar alltså på att jag skulle vara "intellektuellt anspråksfull i en utsträckning som det inte finns täckning för", och frågan är väl som jag ska ta det positivt eller negativt. Det som är betydligt säkrare är ju i alla fall det extremt skrattretande och absurda i hela situationen; hur kan man dra paralleller mellan musik och intellektuell anspråksfullhet?
Det hela fick mig att genomföra lite research som placerade mig vid ett av
GPs nättester. Detta var vad som framgick:

  • Du är varken pretto eller utflippad. Du är Svenssonallmänbildad och trivs ganska bra med det. Samtidigt som du kan delta i diskussioner om "Banan är ett bär, eller en frukt" så kan du också det senaste kändisskvallret. Du är helt enkelt normal. Tråkigt, eller hur?

Nåväl, jag tror att jag ska ägna mig åt en stunds uppdatering av min skvallermedvetna hjärnhalva. Det kan nämligen behövas något lättsamt innan det är dags att på allvar ta tag i den betydligt tyngre ytinlärningen av ahmadiya-rörelser och de judiska heliga förbunden. Fast oj, då riskerar jag väl att bli stämplad igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback