Något portabelt

Den ledighet som dagens buffertdag för med sig kunde inte kommit lägligare än nu. Jag tror att skolans förpliktelser och ständiga krav håller på att förvandla mig till en zombie på autopilot, och för tillfället är min kalender fylld av filosofiskrivningar, förberedande uppsatser, ekonomirelaterade samhällsprövningar och internationella Balkanstudier. Däremellan ska man helst ha lite tid att leva också.
I pauserna mellan det ideliga pluggandet läser jag idag fortsatta rubriker om portade Ebba von Sydow och den manliga motsvarigheten bland de utslängda i form av Mikael Persbrandt. Det verkar vara något av en trend att bli portad i dessa tider, och kanske borde man försöka sig på en sådan aktion på studieinstitutionen Berga. Det hade ju i alla fall minskat min stressfaktor betydligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback