Lägesrapport från OP

Så var det ena provet, det i medicin, på ett mirakulöst och aningen ofattbart sätt avklarat. Jag kan inte dra mig till minnes att jag någon gång tidigare känt mig mer oförberedd (eller kanske möjligen mindre förberedd) inför något prov som jag hittills har varit inför de här. Med facit i hand känns det i alla fall som det första avklarade kan läggas till samlingen av relativt lyckade och kanske till och med önskvärda resultat. I vilket fall så känns det så.
Om ett tag sitter jag åter djupt försjunken i djupaste koncentration, iförd den ack så karaktäristiska provfrillan formad av oavbrutet bortviftade hårtestar och slag för den djupt veckade pannan. Då är det dags för den danska upprättelsen, och jag kan bara hoppas på att febern håller sig i någorlunda skick fram till dess. Uppladdning sker genom idogt Vicks blå knarkande, och man kan ju hoppas att dessa halsontshämmande preparat inte klassas som doping eller andra otillåtna tabletter. Jag tror faktiskt att jag är beredd att ta risken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback