För forskningen

Ingen har väl undgått Rosa bandet-kampanjen som på ett än mer riksomfattande sätt har valt att dedikera oktober månad som en månad där kampen mot bröstcancer ständigt fortsätter. Det svenska samhället tycker jag sköter detta på ett riktigt bra sätt, och det är glädjande att så pass många engagerar sig och stöttar forskningen.
Det som är lite konstigt är väl ändå att Rosa bandet inte har fått ett större uppsving förrän först nu - det har ju varit en känd kampanj sedan länge men ändå verkar det som om många inte har fått upp ögonen ordentligt förrän nu. Oktober 2007.
Det är glädjande att se att de många butiks- och affärskedjorna engagerar sig på ett sånt här övertygande sätt, och jag vill genom min blogg idag passa på att slå ett slag för den fortsatta forskningen kring bröstcancer.
Dagens bild är hämtad från EM-arkivet då jag och Envera valde att göra ett egentillverkat Rosa bandet. Just då var det kanske inte bara just för att stödja cancerforskningen, utan även för att fröken Ledinic inte hade något. Som arrangörer och ambassadörer under EM 2006 valde vi tjejer att stödja Rosa bandet-kampanjen, och det blev ett härligt gensvar bland i stort sett samtliga funktionärer. Bilden för mig symboliserar glädje och engagemang, en stor portion uppfinningsrikedom och humanitär solidaritet.
Jag bär mitt rosa band för min mormor och min moster, och för alla de andra kvinnor som årligen drabbas av denna hemska sjukdom. Stöd Rosa bandet du med.

image78

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man måste ju säga att ni tog rosa bandet ett steg längre. med ett egendesignat Rosa Bandet. Det är Du, Envera och Lars Wallin. :)

2007-10-15 @ 10:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback