Everybody's changing

Herre min skapare. Jag börjar allvarligt befara att hjärnsubstansen är på väg att koka över. Sanningen att säga så skapar denna samhällsekonomi gigantisk förvirring, och med begrepp som depreciering, den solidariska lönepolitiken, reporänta och kontracyklisk konjunkturpolitik kan jag inte dra mig till minnes när jag senast kände mig lika påtagligt bakom flötet. Eller möjligen, för det skulle i så fall vara den gången då min otroligt pedagogiska mor skulle hjälpa mig med mellanstadiematten och plötsligt började propagera för det fullkomligt obegripliga tillvägagångssätt som gick under benämningen "trappan". För att göra en lång historia kort kan jag bara lite sådär i förbifarten nämna att resultatet av detta inte blev något annat än att jag totalt förvirrad och extremt sjösjuk fetfailade på den matematiska diagnosen, och att det förmodligen var där och då som min illvilja mot matematikens värld tog fart ordentligt.

Just idag och just ikväll har jag varit som uppslukad av tankarna om jag har bränt mina skivor, eldat upp dina brev, och askan ligger i drivor - solstickepojken han ler, han bönar och ber som alldeles av sig självt har skapat ett förhållningssätt gentemot trying to make a move just to stay in the game, I try to stay awake and remember my name. Just för tillfället skall det dock tillämpas en sömnreträtt, och det ska bli verkligt jovialiskt. Med böckerna under kudden, så klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback