Ett avslut och en hälsning

Så. Äntligen. Nu finns det faktiskt ingenting mer emellan mig och den så högt efterlängtade friheten. De hektiska vansinnesveckorna i skolan är över nu för ett bra tag framöver, och helt ärligt är det fullt befogat. Det känns som om man slitit som ett djur den senaste tiden för att uppnå målen för de krav som jag ställer på mig själv, och äntligen får man till slut någon utdelning.
Snart bär det av till Lund med Emmi, rättare sagt när hennes förpliktelser som lärare har nått sin ändpunkt för dagen. Det känns ganska konstigt att betrakta en av sina vänner som lärare, tidigare har man liksom levt i ovisshet och total oförståelse gentemot dessa skolans auktoriteter. Nu har man däremot mött en slags djupare insikt, men kanske beror det mest på att personen i fråga ju bara är ett år äldre än mig och det därmed genast blir lite svårare att koppla samman det hela med de övriga 50+:arna.
Avslutningsvis vill jag skänka en tanke till min halvkusin och namne Linda som idag öppnar den nya butiken på Hansa Compagniet i Malmö. Jag vet inte om du läser detta, men utifall att du gör det så vill jag härmed på bloggens maner hälsa dig välkommen in i mitt liv. Jag är glad att jag fått chansen att lära känna dig, om än en 18 år senare, och man kan väl inte säga något annat än att dagens IT-samhälle och komponenter som Facebook verkligen connectar människor. Lycka till idag Linda, jag är övertygad om att allting har gått kanon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback