En flykt från den exestensiella utsagan

Det är sjukt svårt att hitta motivation just nu. Motivation till filosofin, menar jag. Allt annat förefaller vara så otroligt lockande för tillfället, och kent-boken som ligger någon dryg meter ifrån mig hamnar utan tvekan i toppstriden. Det är bara någon dryg meter mellan mitt för tillfället så förtvivlade jag och det som kan förverkliga den harmoni som jag så desperat eftersträvar. Ett annat konkurrerande alternativ är att avnjuta ett avsnitt av kärlek, intriger, triangeldraman och euforisk glädje i form av OC. Ni förstår själva, det är mycket som kämpar om min uppmärksamhets gunst för tillfället.
Fram till det att jag bestämt mig är det hög tid att beta av min att-göra-lista som än så länge mest består av nedklottrade visioner på den rosa post it-lappen. Kvällens schema och förpliktelser ser, fullständigt ocensurerat och ordagrant, ut enligt följande:

  • Filosofi som faaaaaaan - jag vet, med tanke på att jag aldrig kommer att bli fulländad nog att kunna råda över tidens gång så borde jag verkligen göra en ordentlig kraftansträngning i djupdykningen kring Marx materialistiska historieteori och Anaximandros to apeiron. I min värld finns det inte plats för misslyckanden, kom igen nu!
  • Planera mitt liv - för tillfället händer det ganska mycket i mitt liv, och på sistone har jag varit allt för distraherad för att överhuvudtaget hinna med att memorera händelsernas faktiska datum. I vanliga fall klarar jag mig inte utan min kalender, så vart är jag på väg egentligen? Nu är det hög tid att planera
  • Deppa och beklaga mig över den inställda träningen - precis då jag som mest längtade till kvällens endorfinproduktion möttes jag av sms:ets budskap om att dagens träning uteblir. Fast okey, syftet med denna punkt är egentligen redan bearbetat och avklarat. Nu blickar jag istället fram mot imorgon
  • Bli frisk - om man bortser från hostan så är jag i stort sett nästan alldeles återställd, men det kvarvarande orosmolnet går inte att ignorera. Nu har jag dock mottagit expertis från fröken Skoug, och inför avfärden till John Blund inatt kommer det vara jag och Ipren-tabletten
  • Blogga om adaptionsförmågan - mer om detta kommer lite senare i afton, men först ska jag göra ett uppriktigt försök att lägga tyngdpunkt på punkt nummer ett. En koffeinkick i form av en latte kommer att behövas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback