Dialektiska språkmysterier

Käre gode Gud, om du finns så låt mig aldrig falla offer för den förfärliga, breda och fullständigt horribla skånskan. Jag må vara född och bosatt här, men likväl hyser jag en enorm avsky mot den extremutmärkande uttalsdialekten. Detta sattes bara för några minuter sedan på sin yttersta spets då delar av familjen Bromèe var samlad för att dinera middag, och såväl moder som fader gav sig i kast med ord som "edit" och "päror". Förlåt, men jag känner känslor av obehag rysa genom kroppen, och den i för övrigt så eftertraktade matron är totalt som bortblåst. Snälla Linda, vad du än gör här i världen så förena dig aldrig med en skånska av denna kaliber.

Kommentarer
Postat av: Linn

Nu skäms jag över dig linda. Skånskan e de vackraste som finns ju! du e en skam för resten av oss RIKTIGA skåningar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback