Dagordningen

Så var det söndag igen. Helt seriöst så måste söndagen vara officiellt utsedd till veckans absolut tråkigaste dag. Alla kategorier och utan tvekan. Det är dagar som söndagar som det krävs en rad härliga tracks bland mina iTunes, och kanske allra helst idag då jag faktiskt måste lägga in en ytterligare växel i inlärningen av samhällsekonomin. Det finns en anledning till att jag valde att bli internationell istället för ekonomiare (förutom den att jag blev mer eller mindre övertalad och kanske inledningsvis även lite tvingad), och i skrivandets stund då jag är så illa tvungen att nöta in de ekonomiskpolitiska målen blir jag bara mer och mer övertygad om varför.
Det är mycket som måste hinnas med idag, och innan klockan slår afton ska jag ha gjort följande:

  • Lyckats med samhällspluggandet - min självdisciplinerade del har lovat mig själv att vid dagens slut ha sammanfattat åtminstone s 362-372. Det borde inte vara några problem, och helst borde jag ge mig i kast med några sidor ytterligare. Det kommer nämligen inte hinnas med så mycket imorgon
  • Kollat handboll i Lund - det är dags för H43 att ta sig an Guif, och i egenskap av lundasupporter är det klart vart mina sympatier hamnar
  • Skrivit en detaljerad redogörelse om gårdagens fest - jag utlovar förrädiska fåtöljer, Ebba von Sydow-liknelser och slutgiltiga Singstar-segrare. Håll dig uppdaterad i bloggen under dagens gång
  • Valt och rangordnat bland praktikplatserna till Düsseldorf - jag är något enormt i valet och kvalet, och som vanligt lever jag upp till min bristande förmåga till beslutsamhet. Ikväll måste jag ha bestämt mig och jag måste ha skickat iväg mejlet med beslutet. Herrejisses
  • Kollat repriseringen av "Bonde söker fru" - det må vara för min uppväxt på landsbygden, men denna fullständigt underbara dokusåpa måste vara bland det bästa TV4 har producerat. Och faktum är att det börjar i detta nu. Samhällspluggandet får helt klart vänta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback