Avskedsfesten

Igårkväll var vi samlade i Eslövs utkanter för att ta avsked av de blivande resenärerna Annika och Linn. Det hela började med sofistikerad middag i samband med en mängd snapsvisor för att sedan följas upp av omkullvälta fåtöljer, skönsång med Singstar och ingående och djupa diskussioner.
Med handen på hjärtat så tror jag att jag stod för kvällens tabbe i form av den där förrädiska fåtöljen, och för att ge ett rättvist referat av händelsen så räcker det med att säga att det var en extremt överrumplande upplevelse. Jag förstår fortfarande inte riktigt vad som egentligen hände, men då jag plötsligt genomförde en häpnadsväckande frivolt tillsammans med fåtöljen för att i sekunden senare inse att jag befann mig i horisontellt läge på golvet med såväl fåtöljen som filten över huvudet. Det var en ytterst givande upplevelse - om inte annat så framkallade det inträffade i alla fall otaliga skrattsalvor.
Kvällen fortsatte och detta i takt med allt mer analytiska diskussioner gällande de filosofiska paradoxerna som något otippat kom att resultera i paralleller till Ebba von Sydow. Allt eftersom blev det också aktuellt med tävlande till Singstar, och där och då korades den slutliga segraren och rättmätiga mästaren i prestigekampen mellan mig och Linn. Kort sagt kändes det riktigt bra att kamma hem segern, och det stort dessutom!
Kvällen blev till natt och det var dags att ta farväl av de två värdinnorna, och när vi väl hoppat in i bilen hem uppstod det genast en ordentlig smäll då jag och Månsson valde att slå våra kloka huvuden ihop. Denna kollision fick oss närmast att tappa andan av skratt, och fröken Månsson den äldre verkade vara något skeptiskt inställd till vårt aldrig sinande skratt. Summa summarum var det en riktigt rolig kväll, även om det också innebar ett tråkigt avsked. Ni kommer att vara saknade, och vi finns här när ni kommer hem igen! För Linn, nästa sommar är det favorit i repris på Björnberget och Sodexho - även om det med allra största sannolikhet kommer innebära att du återigen kommer utnyttja din auktoritet och hierarki för att skicka ut mig i regnet. Hoppas ni får det riktigt roligt på er resa och se nu till att verkligen njuta av vad livet har att erbjuda!
Hasta la vista, babes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback