Vy från ett luftslott

Gott folk, nu börjar nervositeten ta sig en mängd intressanta och underhållande former! Blev nyss uppringd av en smått förtvivlad Arzana som, liksom jag, hade en hel del frågetecken inför morgondagens avfärd.
Under högljudda skrattanfall lyckades vi genom vår livliga fantasi tänka ut en mängd häpnadsväckande mardrömsscenarion, och frågan är ju hur det hela egentligen kommer att utveckla sig imorgon på Kastrup. Otaliga kontrafaktiska påståenden cirkulerade i våra utsvävande tankegångar, och med tanke på att fröken Abazi hade sett fram emot en härlig sovmorgon imorgonbitti var det sannerligen tur att hon ringde.
Nej, det återstår verkligen en hel del frågetecken som måste redas ut. Största prioritet ligger på de anslutande tågtiderna ut till Kastrup, och jag förlitar mig på att Ida har full koll på vad som gäller. I övrigt är det en del andra grejer som måste fixas, däribland en tur till Apoteket för att införskaffa förebyggande Earplanes. Jag sätter allt mitt hopp till att dessa ska hjälpa mina öron att klara av tryckutjämningen vid flygningen, annars kommer jag med största sannolikhet åter förvandlas till ett smärtfyllt vrak a la Antalya 2005.
Nu är det fortsatt packning som gäller, och senare ikväll blir det fikadejt med Madde.
Vart fan har jag lagt mitt pass?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback