Helgens eskapader

Ännu en helg är lagd till det förgångna, och det har varit en helg som genomsyrats av Hammarbys SM-guld, sängliggande försök till kurering från den ihållande förkylningen, avskedsmiddag till de numera bortresta föräldrarna och powerwalk i flipflop. Med strumpor.
Inspirerad av de repriserade avsnitten av Fab 5 fick jag en plötslig och akut ingivelse att göra en drastisk förändring igårkväll, och innan jag visste ordet av befann jag mig således med målarpenseln i högsta hugg. Den tämligen anskrämliga och hidösa vitprickiga tapeten hade ett x antal timmar senare fått ett välbehövligt och smyckande uppsving i form av en uppdaterad kulör, och jag kunde långt om länge unna mig en god natts sömn efter ett okänt antal meter maskeringstejp. Än så länge är mina paranteser (lyckligt?) ovetandes om sin dotters utfallande tonårsuppror, och med tanke på min systers överrumplade reaktion vid sin hemkomst imorse finns det ju sannolika skäl för dem att förvänta sig en påtaglig överraskning om två veckor. Men jag är nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback