Sommartider hej, hej - sommartider!

Övergången från vintertid till sommartid och vice versa vållar allt som oftast förvirring. Man vaknar upp, kollar på klockan och tror att man har kontroll över tillvaron. Men nejdå, då befinner man sig plötsligt en timme efter alla andra. Och trots att det är den enklaste huvudräkningen kan man ändå inte bli riktigt klok på vilken tid det egentligen är. Okey, klockan är närmare kvart i 12. Jag har accepterat faktumet.
Idag står effektivitet och flitighet högt på prioriteringslistan. Mitt självdisciplinerade jag har lovat att ägna  x antal timmar åt det där fördjupningsarbetet i historia. Vilket kommer att leda till fokuseringssvårigheter med tanke på det fina vädret där ute. Men ett löfte är ett löfte, även om jag redan är grymt less på det.
Det kommer bli många koppar te idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback