Självkännedom

En del mänskliga företeelser är och förblir stora mysterium. Bara en grej som att faktiskt gå och lägga sig någorlunda i tid för att ta igen all brist på sömn förefaller totalt omöjligt, även om man faktiskt vet att man borde göra det. Jag antar att man helt enkelt är för dum för att förstå sitt eget bästa, även om den förnuftiga insikten faktiskt finns där någonstans.

På tal om förnuftiga insikter så är den totalt avsaknad även i skrivandets stund. Faktiskt så borde jag ju egentligen lägga ner lite mer energi på den tyska bokrecensionen, men på något vänster befinner sig all min uppmärksamhet och engagemang så långt ifrån "Kannst du pfeifen, Johanna?" som man bara kan komma. Fast enligt min åsikt är det faktiskt fullt befogat efter att vi alla kämpat oss igenom provet i början av lektionen. Då behöver man ju faktiskt en relax-effekt, och med tanke på att mitt kurzschreiben har blivit relativt innehållsrikt kan jag ligga på latsidan med gott samvete. I alla fall ett tag. Och det återstår ju bara 11 minuter av lektionen, så en kraftansträngning de sista fem låter ju helt rimligt - lagom är ju alltid bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback