Prickar mot mål och Lars Ohly FTW!

Vårt samhälle hade varit ett mycket finare sådant om allas vår Lars Ohly hade varit vår starke man.
Under föreläsningen på Sallius idag gav han verkligen svar på tal, och lyckades till och med genomföra den högt beundransvärda bedriften att mer eller mindre skälla ut en lärare. Helt efter noter, och helt jävla rätt.
Det enda som egentligen saknades var hans traditionella jeansjacka, men på det hela taget bidrog Lasse till en fulländad start på dagen.
Dessvärre var inte formtoppen särskilt långvarig, då jag framåt eftermiddagen greps av akut illamående och bankande huvudvärk. Jag fick helt enkelt ta tidiga bussen hem, kurera med alvedon och en vilostund, för att sedan hoppa på bussen till Flyinge och träningen. Sjuk eller inte, endorfiner ska produceras i vilket fall som helst.
Och ikväll är ännu en av dessa läxfria dagar denna veckan, och idag har jag faktiskt lovat mig själv att gå och lägga mig i tid. Nu funkar det inte med löjliga undanflykter som blockerar mitt sömnbehov, utan idag ska visionen faktiskt bli verklighet. Får vara uppe i absolut högst en halvtimme till, sen är det läggdags. Självdisciplin. Genomför nu detta, kvinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback