Med förintelsen i bagaget

Vissa människor kan man inte annat än att se upp till. Vissa människor har förmågan att beröra och fånga sina lyssnare, och idag mötte jag just en sådan människa. Föreläsningen av Sioma Zubicky var utan tvekan den bästa jag har varit på, och förmodligen är han en av de starkaste personer som jag någonsin mött. Hans sätt att berätta om sin kamp för överlevnad i Auschwitz lämnade ingen oberörd, så inte heller hans diskussioner om empati och medmänsklighet. Att ha varit med om såna hemska upplevelser och ändå ha förmågan att skämta om det, är otroligt beundransvärt. För det är ju så, med humor kan man klara sig igenom även de svåraste stunder.
Jag skulle tro att jag pratar för många när jag säger att man skulle kunnat applådera hur länge som helst efter hans föreläsning, och jag hoppas att en historia som denna aldrig kommer att upprepas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt enastående!

2007-03-14 @ 20:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback