En sömndrucken tisdag

Då var det bloggdags igen. Ibland är det svårt att avgöra om man egentligen har något som det är värt att skriva om - jag menar, det som är fascinerande för en kan ju lika gärna vara en ohygglig pina för en annan.
Just för tillfället är jag inne i ett sömnigt stadium, och dagens insikt har därmed varit att det är förenat med katastrof att kolla bio på tidiga morgonkvisten. Tänk er själva; en relativt komfortabel biofåtölj, dämpad belysning och en mysig jacka som ett värmande täcke - det var (ing)en bra kombination.
Så till den själsliga biten. Nu är det än en gång bevisat att romanser och svärmeri antagligen inte är någonting för mig. Ett av mina motton är att det alltid funkar att associera sitt liv till filmer och musik, och då är det väl lika bra att även här dra ett citat och hänka på det vinnande konceptet - "Jag ska bli celibat!"
För fröken Bromèes liv verkar melodin vara given, saker och ting fungerar varken eller. Funkar det någonstans, så slår det slint på något annat. Just nu funkar det på planen, tillsammans med handbollen. Och det kan ju faktiskt jämna ut allt det där andra.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback