Dagens slutprodukt

Då var det där historiaarbetet äntligen klart. I alla fall nästan. Åtminstone om man bortser från innehållsförteckningen, sammanfattningen och en liten bit på källförteckningen - men på det stora hela är det bara petitesser. Och efter dagens flitiga arbete kan jag vara ganska nöjd.

"...ett av de mest tänkvärda områdena i mitt arbete var den del som berörde de mytomspunna föreställningarna och hur illusionsbilden av den typiska vallonen såg ut. Personligen har jag väldigt svårt att tro på dessa, eftersom karaktärsdrag och utseende inte alltid har genetiska explikationer. Trots det är det ju ganska amusant, även om inte samtliga drag stämmer in på mig. Kort kroppsbyggnad och bruna ögon i all ära, men det där med stora händer och snirklar i öronen kan ju diskuteras. Och något vallonveck har jag inte heller sett skymten av"


Eller förresten, jag är nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback