Sand mellan tårna och actionladdat Malmö

Den härliga sommarvärmen och den senaste tidens upptåg har fått min bloggaktivitet att fullkomligt befinna sig i stiltje.
Gårdagen innebar idrottsdag på Berga, och under första halvan av dagen var det Friskis & Svettis som stod på schemat. Än en gång stod det klart att jag antagligen har koordination som en man, men det kändes ganska bra att jag och Chris befann oss på ungefär samma nivå.
Under dagen fick vi även bevittna studenternas sambatåg, och i vimlet bland alla bastkjolar och visselpipor var det inte många som befann sig i omdömesgillt tillstånd. Med andra ord var det precis som det ska vara!
På eftermiddagen var det dags att få stryk av en av mina arbetskollegor i beachhandboll, men efter att vi låtit dom vinna gick vi över till att totalt köra över dom i returen. Att det inbördesmötet slutade i vilt vattenkrig var bara pricken över I:et efter en mycket het dag.

När man tänker efter så kan man nästan säga att vårt sommarlov egentligen redan har börjat. Jag menar, ingen har ju varken lust eller ork att gå på några lektioner nu när betygen är satta. Därför har min dagliga Eslöv-dos bestått i att kolla Evelinas föreställning på Lilla Teatern. Mycket trevligt får jag säga.
När jag sedan åkte inom Malmö hamnade jag plötsligt mitt i ett pågående toppmöte för the Baltic States (ja, jag är inte säker - men jag tror att de där flaggorna indikerade något om det), och bara det att där var stort polis- och säkerhetspådrag fick mig att känna mig lite som ett ögonvittne. För säkerhets skull passade jag på att föreviga tillställningen på bild. Vem vet, det kan bli värdefullt en gång i tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback