Livsinsikt på bästa sändningstid, del 1

Jag hatar oförutsedda utgifter. Ärligt talat så finns det nog inget värre. För ett par veckor sedan då alkoholen flödade fritt, galenskapens infanterieldar gick på högvarv och Eslövs revolutionerande sommarlovslediga ungdomar bestämde sig för att krascha lägenheter och w810i:or verkade situationen, trots det inkluderade missödet, kunna repareras. Jag kände den skrattretande stämningen blandas med tonårsrevolt och uppfinningsrikedom, och just då kändes det som om allting mirakulöst skulle lösa sig till det bästa möjliga.
Jag antar att verkligheten kom i kapp mig tidigare än önskat.
Det är bara att inse situationens tragiska sanning. Jag måste göra det. Jag måste köpa ny mobil. Allra helst fortare än kvickt, då dagens mobiliserade samhälle förutsätter och faktiskt kräver att jag håller mig a jour med omvärlden. Tänk om jag skulle hamna i en nödsituation där jag varken har min w810i (eller ens den otympliga och illojala hello moto-mobilen) som kan rädda mig. Tänk om jag hamnar i en nödsituation där det mobila samtalet verkligen inte kan ersättas med ett gällt tösaskrik, alternativt potentiella röksignaler?
Jag måste göra det. Och jag hatar verkligen oförutsedda utgifter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback