Allsång i bilen 2007

Då var man då helskinnad tillbaka efter roadtripen till Göteborg. Med tanke på att det gick ganska vilt till, så är det faktiskt ett smärre under.
Det hela började med avgång från Flyinge och vidare färd för att hämta upp de två eslövspågarna Jönne och Woody, och med min välkomponerade roadtripsskiva i högtalarna begav vi oss iväg nordvästerut.
Efter en begynnande färd som kantades med vilseledande mackavfarter, rädsla för punktering och betraktande av en egendomlig liftare gjorde vi ett stopp vid ett rastställe någonstans (?) i Sverige. Förutom förfriskningsintag hann vi också med att vara med om ett extremt underhållande toadilemma. Upptagetskyltar kan vara vilseledande.
Efter vidare eskort var vi slutligen framme i Göteborg, och efter att vi hittat parkering skyndade vi snabbt bort till Lisebergsentrén. I egenskap av djurparksarbetare fick jag ett verkligt varmt mottagande, och efter att jag blivit utrustad med ett tjusigt VIP-åkband var vi redo för karuseller. Till mina Sodexho-kolleger: åk till Liseberg, man känner sig verkligen som en hedersperson!
Vi inledde traditionsenligt med Lisebergsbanan, och efter att jag i vanlig ordning skrikit både högt och gällt hade vi genomfört den uppvärmningen som faktiskt behövs. Vi styrde snabbt kosan bort mot Kanonen, och efter viss övertalning vågade till och med Woody sig upp i den. Även om han snabbt gjorde klart för oss att det var första och sista gången. Karusellerna avlöste varandra; vi snurrade runt och blev blöta i Kållerado (allra mest Emmi som strategiskt lyckats knipa den mest förrädiska platsen) och jag blev illamående i Jukebox. Faktiskt så tro
dde jag att min sista stund var kommen då jag likblek och spyfärdig vacklade av helvetesmaskinen, och därför valde vi något mer stillsamt genom ett besök i 3D-bion. Iklädda väldigt attraktiva 3D-brillor togs vi med av herr Weise på en spektakulär och häpnadsväckande tur genom is, vatten och regnskogsområden. Den verkligt räliga ormen fick mig faktiskt att kasta av mig brillorna i ren panik, så ganska verklighetstroget var det.
Fast dagens läskigaste var nog ändå besöket på Spökhotellet Gasten, där vi alla blev halvt ihjälskrämda av husets hemskheter. Dessutom fick rummet fullt med ormar och spindlar mig att skrika panikartat i högan sky. Fy för alltså.
Efter några timmars karusellåkande bestämde vi oss för en shoppingtur på Avenyn och Nordstan, och även om inte killarna verkade fullt lika bekväma i butikerna så var det ändå dom som avslutade turen med störst shoppingkassar. För egen del blev det inhandlande av årets Åhuslinne och ett Baglady-halsband på rea.
Helt utan förvarning hamnade vi långt om länge på en skum bakgata som plötsligt visade sig bli skådeplats för såväl "Kom och stöt på Paul's kulor" som Kondomeriet. Självfallet var ett besök i den sistnämnda butiken ett måste, vilket snabbt gjorde oss införstådda i dess utbud av såväl självlysande snoppsugrör och kåtpiller. Vilken turistfälla!
Efter ett tag valde vi att återvända till Liseberg, och efter knappt en timme bestående av besök i arkardhallen och försök till högvinster på lyckohjulen tog vi ett gemensamt beslut att återigen bege oss söderut. Det blev en väldigt krävande bilresa till tonerna från den hemska metalskivan, men efter 17 "låtar" av Skrikochpanik kunde den äntligen bytas ut mot lite Blink 182.
På hemvägen blev det ett besök i Hasses Håla i Mellbystrand där vi skulle vara familjära och spela minigolf. Sagt och gjort; Jönne hade en kämpig inledning, men efter ett okänt antal otursslag var jag plötsligt den som skulle komma att knipa jumboplaceringen. Det hjälpte inte ens att jag bytade boll - jag har helt enkelt inte tålamod nog att stå och slå på det viset. Dock lyckades jag (något överraskande) genomföra en hole-in-one, vilket snabbt försatte mig i största eufori. Och även om jag hatar förluster över allt annat, så lyckades jag i alla fall mynta det nya uttrycket "att göra en Brumme". Och det bjuder jag på.
Till tonerna från Adam's song och kent styrde vi sedan kosan hemåt, och kunde avrunda en alldeles galet rolig dag. Varje resa har sina soundtrack, och jag antar att dessa blev några av dem.
image30

Kommentarer
Postat av: Linn

Ett VIP åkband!! ojoj jag MÅSTE åka dit :P, fast jag har inte fått nått kort.. men jag borde väl få ett om jag ber om ett?!

2007-07-18 @ 13:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback