P3 guld galan

Igårkväll var det hög tid för mig och Marina att slå våra kloka huvuden ihop och påbörja planeringen av vår idrottslektion. Efter att vi noga övervägt moment som ska stärka samarbetet i gruppen, ge en mångsidig och effektiv träning för samtliga muskelgrupper, stimulera så väl kondition som koordination, och diverse andra kriterier kom vi till slut på en hejdundrande idé. Lektionen kommer att bli en succé, och spikar vi detta och teorin ser betyget lovande ut.

När vi väl försökt att vara seriösa ett tag, var det äntligen dags för SVTs sammandrag från P3 guld 2006. Mina förväntningar var höga, men dessa skulle snabbt krossas då Håkan Hellström gick miste om priset för Årets manliga artist till förmån för Timo Räisänen. Absolut inget ont om Timo, verkligen inte. Men jag tycker nog att Håkan hade förtjänat det mer.
Efter att The Ark framfört sin nya låt, som jag måste säga är riktigt bra, var det då dags för kategorin Årets kvinnliga artist. Jag höll tummarna så hårt att de nästan drabbades av akut kramp, men trots det blev mina förhoppningar återigen rejält omkullkastade. Riktig besvikelse att Marit Bergman inte fick priset. Från och med nu ska jag börja hata Anna Ternheim.

Min besvikelse lättades åtminstone upp då priset för Årets nykomling gick till I'm from Barcelona, och Mando Diao kammade hem Guldmicken och Årets låt med Long before rock n roll.


Kvällen mynnade ut i nördande med O.C, följt av en höjdare till diskussion om Stockholmsresan och Chapman. Herregud, får man inte ens använda hårspray där utan att brandlarmet sätter igång?! Vi får väl hoppas att vi slipper nån bad hair-day, och att vi inte blir sjösjuka. Men Stockholm ska bli härligt, det ska det verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback