Guldbaggar och snöstorm

Ännu en dag avverkad av min sjukskrivning, och jag är nu inne på den sista veckan av stillhet.
Slagen av faktumet att dessa två veckorna förvisar mig ungefär 20 mil back i skolan, beslutade jag mig tidigare idag för att kasta ihop arbetet om den där terrororganisationen. Ja, ni hör själva - det händer inte allt för mycket om dagarna här hemma.
Förutom att jag lärt mig en massa hemskheter om ETA, så har jag lyckats med bedriften att somna ifrån filmen The Fog inte mindre än två gånger. Prestige, gott folk, prestige!
Däremot blev jag inte allt för exalterad då jag vaknade imorse och upptäckte att omgivningen hade förvandlats till en värld av vitaste snö. Jag menar, hallå! Är det någon gång det är fullt befogat med snö, så är det ju på julafton. Kunde den lysa med sin frånvaro då, så kunde den nästan lika gärna gjort det nu med. Men men, så länge det inte är tö och slask så är det väl ganska gemytligt. Om man nu ska vara optimist.
De senaste två timmarna av kvällen har spenderats framför tv:n och Guldbaggegalan 2006. Det var inte utan att man kände lite sympati för Jonas Karlsson, det var längesen jag såg någon göra en så pass gedigen insats för att verka neutral trots förlusten av bagge efter bagge, för att likväl få precis motsatt effekt. Missnöjet i hans ansikte syntes lång väg. Man kan ju hoppas att Sissela Kyles utdelning av godisbitar fick honom på bättre humör.
Förresten var det sista dagen med penicillin idag, så nu återgår mitt liv till det normala. Det vill säga till att jag slipper dricka 30 liter vatten för att kunna svälja ner den där tablettkapseln. Inte för att skryta eller så, men fy fasen vad jag blivit elit på att bemästra konsten med tablettsväljning - hade det bara funnits som OS-gren hade jag säkerligen haft goda chanser till att etablera mig som kändis och hjälte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jonas Karlsson? Är inte det han från tv-sporten? Och som sagt, journalist för dig i framtiden kanske?

2007-01-23 @ 18:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback