En dag på Center Syd

Dagen idag har inneburit en gemytlig heldag av shopping med mormor och morfar. Förstår ni vilken fantastisk glädje och enorm frihetskänsla det var att äntligen kunna sysselsätta sig med en normal vardagsaktivitet, efter dessa otroligt sega dagarna av lugnt tillstånd? Lycka!
Shoppingturen resulterade i ett par bruna stövletter (tack för sponsringen, mamma!), ny mascara, och en mycket välkommen gåva i form av dvd-boxen med första säsongen av O.C från mormor och morfar. Min lycka är gjord, nu har jag äntligen chans att ta igen alla timmar jag tidigare gått miste om. Och till på köpet att bli ett inbitet OC-fan, inte att förglömma.
På Center Syd hanns det också med bakad potatis, och mormor passade på att fälla dagens kommentar då hon frågade om de utöver serveringen av gubbröra möjligtvis kunde erbjuda kärringröra. Det må jag säga, den kommentaren var nästan i klass med hennes uttal av Fucking Åmål.
Efter några timmars shopping bar det vidare hemåt igen, en färd som fick en annan vändning då morfar insisterade på att vi borde köra förbi och kolla syrrans arbetsplats på affären i Furulund. Inte för att hon jobbade idag, men i alla fall. Sagt och gjort, kosan styrdes åt Furulund. Denna turen ledde naturligtvis till diverse komplikationer då vi plötsligt hamnade vilse. Men efter att morfar börjat befara att vi förr eller senare skulle hamna i Afrika, nådde vi till slut vårt mål. Ivriga att inspektera rusade jag och mormor snabbt in i affären, för att genast upptäcka att det inte var en enda kund i hela affären. Inspektionen gick nu över till en helt annan aktion, och blev till en desperat jakt efter någonting att köpa. Vad som helst! Jakten resulterade i att mormor snabbt tog 3-pack strumpbyxor, vartefter vi snabbt betalade i kassan och skrattande skyndade ut. Mormor och morfar är bäst!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback