VM-håndbol

Dagen idag har varit oerhört dansk. Det började med en tripp över bron till Louisiana med bild och median för att se på utställningen Stjerneskud - 100 års filmbilleder. Det blev en tur med kvarglömda passagerare på Köpenhamns perrong, spektakulära vandringar genom skog och lera, en himla massa filmbilder och sovande albaner.

Lyckligtvis hann vi tillbaka till Eslöv precis i tid för att hinna med bussen till Flyinge och kidsens träning. Man kan lugnt säga att dom ungarna har energi! Ibland kan dom vara lite väl busiga, men det faktum att dom är så härliga överväger allt stim och stoj.

Kvällen innebar VM och matcher mellan Frankrike-Tyskland och Danmark-Polen, och båda matcherna kom att bli riktiga rysare. Oavgjort vid slutminuten, förlängning med oavgjort, och ytterligare förlängning. Mitt hjärta slog i 110 och jag var vid ett flertal tillfällen ruggigt nära att sätta teet i halsen. Första matchen slutade med tyskt avancemang till söndagens final, men efter mycket om och men fick danskarna se sig besegrade av Polen. Mitt rödvita hjärta deppade samman, och just nu hyser jag en enorm avsky mot allt vad Polen heter - förbannade vare alla Warszawabor och sångare av Mazurek Dabrowskiego!

Kommentarer
Postat av: Jönne

Polen Polen!!

2007-02-03 @ 09:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback