Världens högsta Bambi-faktor

Vintern är en förrädisk årstid. Tacka vet jag våren och sommaren då man slipper halka runt som Bambi på hal is, och man istället kan njuta av solen och värmen.
Just Bambi-faktorn har varit hög idag. Mitt i rusningstrafiken bland stressade lundabor och fullastade kundvagnar lyckades jag åstadkomma världshistoriens mest makabra och uppståndelseväckande prestation som någon någonsin har lyckats med i en Ica-affär. Alla kategorier. Mina bortsvävningar i mina egna tankar fick snabbt ett abrupt slut då jag plötsligt halkade på det ytterst hala golvet, vartefter jag mirakulöst nog fick tag i kanten på frysdisken, och faller pladask ner på butiksgolvet. Lägg därefter till att det var ungefär precis vid den vidsträckta kön till kassan, och att alla blickar plötsligt riktades mot mig. Jag var dock snabbt på benen igen, och styrde kosan bort mot andra änden av butiken för att mycket ingående studera hyllan med konservburkar. Med andra ord så långt ifrån olycksplatsen jag kunde komma.
Förutom butiksincidenten har dagens lärdom varit att man absolut inte bör springa i högklackat på Malmö central - tro mig, det är inte att rekomendera.
Och just nu smärtar varenda muskel i min kropp efter dagens dos av boxercise och handboll, och det enda vettiga just nu är att dra täcket över huvudet och få några timmars sömn. Nog för att det snart är dags att gå upp igen, men är man en stackars pliktskyldig student så är man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback