Rimstuga och lillejul

Det är paus i Bingolottos uppesittarkväll och jag tar min tillflykt till bloggosfären. Imorgon är det julafton, och kvällen innan firas på precis samma sätt som den har gjort i alla andra år.
Det finns en typisk medelsvensson inuti mig vars hjärta klappar troget för allt vad traditioner heter, och kvällen före julafton ska tillbringas med bingospel med mamma medan pappa har somnat ifrån såväl Olof 62 som Ivar 21. Så har det varit i alla år, och så ska det förbli. Dock måste jag erkänna att det var bra mycket roligare på Lokets tid då Bingoberra hoppade i takt till programmets signaturmelodi och då lådorna markerades med en dekorativ docka och varierande landskapsblommor. Det är som dom säger; det var bättre förr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback