Realitetens kapplöpning

Så satt man här igen. I symbios med de sömndruckna ögonen, det överarbetade förståndet och den sinande fliten håller jag på att avrunda åter en måndag och åter en början på ännu en vecka. Förutom provet imorgon så är det nära nu, jag kan urskilja epilogen och terminens grand final. Ett enda prov, sen är hösten på Berga äntligen till ända.
Dagen idag har inneburit införskaffande av förberedande balkunskaper, och under ledning av den dansante herr Jogstad förvandlades skolans idrottshall till ett sprudlande dansgolv. En efter en betades dom av - foxtrot, vals, schottis och bugg - och framåt eftermiddagen var samtliga adepter ordentligt dresserade.
Här och nu ska jag återgå till mina göromål av strävsamma religionsstudier varvat med Yellow Label. Det kommer bli en lång afton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback