Mobiliserad

Så var det måndag igen, min förkylning har blivit tusenmiljoners gånger värre och jag har en afton med medicinrelaterad research att se fram emot. På det hela taget kunde det varit mycket, mycket värre.

Igårkväll kom mamma och pappa hem från sina utlandsstrapatser - för pappas del var det i sällskap med en polsk judemössa och för mammas var det tillsammans med en kavalkad av strumpor. Mina föräldrar har helt klart olika uppfattningar om kulturella erfarenheter, men summa summarum hade de haft en trevlig tripp tillsammans. Jag unnar dom verkligen att bara komma bort ett tag, det är nog trots allt svårare än vad man tror att hålla ordning på en hel familj med vitt skilda intressen.

Även om det nu har gått ett dygn så har jag fortfarande inte vågat berätta för mamma om mitt införskaffande av den nya mobilen. Ni hörde rätt, igårkväll skaffade jag en ny följeslagare i form av en
W660i, och även om jag personligen har insett det direkt geniala i det hela så är jag inte fullt så övertygad om att min mor gör det samma. Bekännelsen bör nog ske så smidigt som möjligt, och därför gör jag nog bäst i att fundera ut en idiotsäker plan. Jag har ungefär precis en och en halv timme på mig, och tillsammans med en rad förnuftiga argument i bagaget borde jag faktiskt kunna komma på något riktigt bra. Wish me good luck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback