Julaftonsresumé

Så här dagen efter julafton infinner sig en känsla som närmast kan liknas vid en jobbig bakfylla. Mitt huvud värker något så extremt att jag nästan börjar undra om det är en ilsken tomteorkester som går loss med sina trumpinnar där inne, och ända sedan jag sömndrucket slog upp mina ögon imorse (läs förmiddags) så har huvudvärken förföljt mig likt en ihärdig stalker.

Tillbaka till gårdagen. Igår firades en av de mysigaste julaftnarna på länge, och mycket av det beror väl på att den firades hemma hos mormor och morfar precis som den alltid gjorde förr. I vanlig ordning bänkade vi oss framför Kalle vid tretiden, vartefter vi minst lika ivrigt följde upp tv-tittandet med "Kan du vissla Johanna?" medan vi traditionsenligt inväntade familjen Lennartsson.
När samtliga släktingar slutligen hade anlänt fortsatte kvällen med julmat och pysmys, och när det sedan var dags för julklappsutdelningen så riktades många lyckliga ansikten mot morfar som efter de senaste årens bojkotter valde att damma av den gamla tomtedräkten.

För min del innehöll julklapparna bland annat tillökning av resekassan, en dockstation till iPoden, den högt eftertraktade morgonrocken, diverse skönlitteratur, säsong 2 av One Tree Hill och nya kläder. Jag var helt klart nöjd, och det var också kul att se att mamma och pappa verkligen uppskattade sina julklappar i form av mp3-spelaren och Kosta Boda-glasen som deras dotter så snällt hade gett till dom.

Imorgon ser det ut som det bär av på mellandagsrea, och även om min budget för närvarande är ganska begränsad hoppas jag ändå fynda något att utöka min garderob med. Om inte annat så är det väl läge att investera i de sista förberedelserna inför nyårsresan till Idre, men mer om detta lär väl dyka upp imorgon.
Nu ska jag nämligen rikta in mig på att övervinna min huvudvärk. Det är du och jag, alvedon, och tillsammans ska vi nog utföra stordåd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback