En hejdundrande afton

När jag vaknade imorse var jag fortfarande totalt ovetandes om vad som komma skulle. I den sekund som jag slog upp mina ögon och sömndrucket mötte dagens ljus hade jag ingen aning om att jag och fröken Dahlqvist ett antal timmar senare skulle spendera över en timme på en bilverkstad, skrika högt åt smärtande skoskav och framåt kvällen tappert kämpa oss igenom la grand finale på Eslövs quiznight.
För att återge en något mer detaljerad redogörelse av kvällens eskapader så kan man sammanfatta vår storslagna succé i ett par numera klassiska höjdpunkter som samtliga slutade med diskvalificering

  • Emmis heroiska insats under trestegstävlingen då hon med ihopbundna ben lyckades fuska så mycket att hon helt utan förvarning ramlade omkull mellan borden
  • Nillas imitation av den för henne helt okände Sean Connery då hon på grund av sin plötsliga tunghäfta och tilltagande hjärnsläpp blev både utskrattad och diskad
  • Undertecknads bevis på geografiska kunskaper då jag ståendes på en stol med ryggen mot en gigantisk overhead-Skånekarta utnämnde Harlösa till Skånes metropol

Lag Sextanten kommer med allra största sannolikhet att bli ordentligt synade inför nästa visit i Gästgivarens muntra atmosfär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback