2 december

Fruktansvärt effektiv har jag varit denna morgon, den första adventssöndagen år 2007. Vad jag däremot alldeles har glömt bort är att tända det där första ljuset i adventsljusstaken, och nu när jag tänker efter har jag även glömt att tända två steg på datumljuset. Det är lätt att man glömmer sånt när man är ensam hemma och resten av familjen har gett sig ut i världen. Kanske lite grand i överkant, med tanke på att min syster antagligen bara är i Lund, men mammsen och pappsen agerar ju faktiskt kosmopoliter i Berlin.
Deras resa har hittills resulterat i ett antal fyllesms från en något överförfriskad mamma Bromèe, och efter att hon skickat iväg textrader i stil med Hej, sitter på en bar med tio andra och ska ta en irish nu. Hur går Idol? Puss och skål! och kanske allra helst Nu har jag snart en flirt med dragspelaren, en riktig smörsångare är det väl inte konstigt att jag som förnuftig dotter börjar oroa mig. Fast det förstås, den där biologiska genen verkar inte vara recessiv.
Idag är det match mot Gubbarna/Wargo, och efter att vi mött landskronabor är det dags för teatern 123 Schtunk, Rich man poor man i Malmö. En fullbokad söndag, med andra ord, och förhoppningsvis ska det hinnas med lite julklappshandel mellan dessa programpunkter. På gensyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback