Vägarbete pågår

Handen på hjärtat så är det nog, utan tvekan, torsdagen som kommer att utnämnas till veckans värsta dag det kommande året. Alla kategorier. Då gäller det helt enkelt, precis som idag, att lätta upp stämningen bäst man kan.
För vår del innebär det att man dresserar bananer, täcker över skamliga skåpsdekorationer eller helt enkelt bara kopierar inzoomade scheman. Det funkar lika bra vilket som, och allra bäst blir det med en kombination av ovan nämnda åtaganden.
Torsdagskvällen i Harlösa ska snart komma att tillägnas övningskörning med mammsen. Med tanke på mina tidigare bedrifter bakom ratten så har både hon och jag all anledning att oroa oss. Och faktiskt så har mina medtrafikanter det också. För att underlätta det hela så hade pappa en pedagogisk utläggning vid middagsbordet där han predikade om vikten av att hitta dragläget och andra trafikrelaterade termer. Jag gjorde mitt yttersta för att nicka med och se förstående ut, men för att vara helt ärlig har jag inte den blekaste hur man hittar detta läge - eller för all del ens vad det betyder.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Naw gumman! Du är för underbar! Tur du gick i skolan vid 10,30 tiden då var emelie ute och gjorde eslöv osäkert med en blå bil:P

2007-08-30 @ 22:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback