Thank God it's Friday

Om gårdagen officiellt har utsetts till veckans bottenskrap så får man i varje fall rättmätigt kalla fredagen för himmelriket personifierat. Fast förresten, kan man personifiera ett föremål som himmelen självt? Kan man personifiera himlavalvet med dess stjärnor, cirrusmoln och väderrelaterade krafter? Jag är kluven, men man kan ju åtminstone inte benämna det objektivt. Eller vad vet jag, förresten.
Sitter för närvarande i biblioteket på Berga för en stunds utsvävande i cyberspace. Från lurarna dunkar tonerna från You had me at hello och Patterns, och jag måste säga att det är ett högst gemytligt tillstånd. En sådan uppladdning behövs nämligen inför de 80 långa minuterna med Marie, men än så länge är det hela 40 minuter kvar tills skoldagen överhuvudtaget börjar. Inte för att den egentligen hinner börja särskilt mycket, med tanke på det ljuvliga faktum att vi slutar redan klockan tolv.
Efter skolan blir det en tripp till Lund med Marina där shopping står på schemat. Jag har nämligen ingen koll överhuvudtaget på kvällens outfit, och mycket därför sätter jag allt mitt hopp till det lundensiska utbudet. Sen blir det party.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback