Strapatser på en måndag

Då var det måndag och man är tillbaks på ruta ett igen. En ganska okey skoldag, om jag ska vara helt ärlig, då den främst bestod av lära-känna-övningar med dekorativa porträtt och diskussioner om vad som egentligen är typiskt danskt. Sen blev det dessutom fastställt av vi får ge oss ut på utlandspraktik i en månad nu till hösten - jag är sjukt på och det ska bli en underbar upplevelse!
Dagens mest tragiska var väl ändå incidenten med iPod-hörlurarna i vattnet. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag hatar oförutsedda utgifter.
Bussen hem till Harlösa för snabb ihopaplockning (är det ens ett ord?) av träningskläder och annat och sedan vidare kollektivtrafik ut till Oxie. Det var ett väldigt tragiskt besked som mötte oss om att våra halltider numera var allmänt korrigerade och att styrelsen i klubben hade lyckats ta bort vår onsdagstid. Man blir bara så jäkla trött på att klubben inte verkar fatta vad den håller på med då den håller på att förstöra för den enda damsektionen som den faktiskt har. Nej, det ska helt klart bli ett intressant möte om förhandlingar den 5:e september. Feel free to write a comment, suckers!
I övrigt var träningen som vanligt givande, och träningsvärken fick nytt spelrum och kommer att vara ännu jävligare imorgon. Jag mår bra, fast min kropp säger nog inte riktigt det samma. Det blir du och jag ikväll, linimentet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback